Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Lærerig leg - børns læring gennem samspil
Anbefal
Varenr.: 7131
Lærerig leg - børns læring gennem samspil

Denne bog handler om, hvordan pædagoger kan arbejde med leg og læring ? hvordan legen kan være lærerig, og hvordan en målrettet lærevirksomhed kan have legens karakter. Nogle hovedspørgsmål er:

  • Hvilke muligheder og begrænsninger støder pædagoger på i forbindelse med at forene leg og læring?

  • Hvad karakteriserer de to begreber ? og hvad har de til fælles?

  • Hvordan skabes og kommer læringen til udtryk gennem børn og voksnes
    samspil?

Bogen kommer også ind på, hvordan børnene selv opfatter forholdet mellem leg og læring. Det er en letlæst bog, der bygger på et omfattende forskningsarbejde, og hvor man kommer helt tæt på praksis ? på børnene og pædagogerne ? og hvor teorien formidles på en tilgængelig måde.

Eva Johansson og Ingrid Pramling Samuelsson er begge professorer i pædagogik. De forsker begge i børns læring ved institutionen for pædagogik og didaktik ved Göteborgs Universitet. Stig Broström har stået for dansk bearbejdelse og forord.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Dette er en bog, vi længe har manglet. Den giver på én gang en teoretisk afklaring og praktisk illustration af, hvordan begreberne leg og læring kan forstås. Læs bogen, og bliv bedre til at støtte børns lærerige leg og legende læring.'
Stig Broström, lektor, ph.d. i småbørnspædagogik ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet.

'Bogen har stor relevans på især pædagoguddannelsen, men også på læreruddannelsen (...) Bogen er forholdsvis letlæst og rummer mange praksiseksempler, som gør det let for studerende at kombinere teori med de erfaringer, de endnu ikke selv har gjort sig (...) Lærerig og interessant udgivelse for både pædagoger og lærere, som følger børnene i deres første år samt for studerende indenfor de pædagogiske fag.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Serien Pædagogik og udvikling
Bogen er en del af serien Pædagogik og udvikling. Serien består af en række grundlæggende udgivelser, der sætter fokus på centrale pædagogiske problemstillinger, teorier og forskningsmetoder. Seriens bøger tager fat på relevante temaer som mønsterbrydning, udsatte børn, marginalisering, børns udvikling og læring, pædagogen som didaktiker samt videnskabsteori og metode i pædagogisk praksis.

Serien henvender sig til studerende og undervisere på grund-, videre- og efteruddannelse (pædagoguddannelsen, Pædagogisk Diplomuddannelse og lignende), pædagoger og ledere i daginstitutioner samt pædagogiske konsulenter.

ISBN: 
978-87-7281-574-9
Udgave (måned/år): 
08/11
Sidetal:  237
Forfatter(e): Eva Johansson, Ingrid Pramling Samuelsson
Pris pr. stk.: 
DKK 268,00 ekskl. moms
DKK 335,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Den pædagogiske faglighed i dokumentationens tidsalder - Læreplaner, dokumentation og styring på daginstitutionsområdet
Mønsterbrud i opbrud
At samtale sig til viden - Sociokulturelle teorier om børns læring om og gennem sprog og samtale
Sproghistorier - en alsidig literacy-pædagogik i børnehave, SFO og indskoling (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617