Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Læring eller ikke-læring (E-bog, epub)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-692-8
Læring eller ikke-læring (E-bog, epub)

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre. Du har mulighed for at printe bogen én gang (dog med en buffer på 50%, hvis der bliver problemer med forbindelsen til printeren).


Den overordnede ambition med denne bog er at give lærer- og pædagogstuderende såvel som professionelle i det pædagogiske fag forskellige perspektiver på fænomenet læring og 'ikke-læring'.

Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod spørgsmålene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at børns læring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begrænset, hæmmet, udeblevet, upræcis eller utilstrækkelig på anden måde, hvilket er mindst lige så relevant at afdække som at søge at forstå, hvad der rent faktisk medfører læring. Dette må derfor ses som to sider af samme sag.

Antologiens første ni artikler er skrevet af henholdsvis professorer fra universiteter, lektorer fra professionshøjskoler (UC'ere) og praktiserende psykologer. Desuden bidrager en norsk postdoc som medforfatter på en artikel. Den sidste og tiende artikel er et eksklusivt bidrag fra den anerkendte tyske biografiforsker og professor Peter Alheit.

Bogen er redigeret af Karsten Mellon. Karsten er lektor ved University College Sjælland, ph.d.-studerende ved Roskilde Universitet og ekstern lektor ved Syddansk Universitet. Desuden har han en cand.mag. i pædagogik, en master i organisationspsykologi og en diplom i ledelse.

Bogens bidragsydere er Peter Alheit, Trine Ankerstjerne, Benedicte Bernstorff, Stig Broström, Jørgen Christiansen, Birgitta Haga Gipsrud, Janne Østergaard Hagelquist, Dorthe Lau, Karsten Mellon, Henning Salling Olesen, Heino Rasmussen og Steen Visholm.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Der er stort fokus på læring i uddannelsesdebatten, derfor er denne velskrevne bog meget relevant, og interessant, da vinklen ?ikke-læring? inddrages. Som voksne i skolen, skal vi blive bedre til at kigge indad.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'... interessant bog, der, i en tid hvor socialkonstruktivismen fylder ganske meget på læreruddannelserne, pludselig minder læseren om, at der inden for psykologien findes andre tilgange og andre teorier, der også giver gode bud på læring, læringens udfordringer og dermed også læreres arbejde med at undervise for læring.'
Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen
ISBN: 
978-87-7160-692-8
Udgave (måned/år): 
02/17
Sidetal:  168
Forfatter(e): Karsten Mellon (red.) Peter Alheit, Trine Ankerstjerne, Benedicte Bernstorff, Stig Broström, Jørgen Christiansen, Birgitta Haga Gipsrud, Janne Østergaard Hagelquist, Dorthe Lau, Karsten Mellon, Henning Salling Olesen, Heino Rasmusen og Steen Visholm
Pris pr. stk.: 
DKK 200,00 ekskl. moms
DKK 250,00 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617