Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (inkl. hjemmeside) (E-bog, epub)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7160-246-3
Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (inkl. hjemmeside) (E-bog, epub)

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre. Du har mulighed for at printe bogen én gang (dog med en buffer på 50%, hvis der bliver problemer med forbindelsen til printeren).


Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne.

Denne bog udgør et praksisnært, forskningsbaseret og interaktivt studiemateriale til praktikere og studerende. Den giver mulighed for, at læseren kan gøre sig praktiske erfaringer med sprogarbejde i en tryg ramme.

I samarbejde med pædagoger er der til bogen produceret en række film, som ? sammen med relevante klip fra YouTube og internetbaserede artikler ? ligger på den tilhørende hjemmeside. Læseren afprøver således sin viden via bogens mange øvelser og refleksionsspørgsmål, der tager udgangspunkt i hjemmesidens materiale.

På den måde gives der mulighed for at beskrive, vurdere og reflektere over sprogudvikling med udgangspunkt i autentiske børn og autentiske situationer.

Udgangspunktet er et grundlæggende, inkluderende sprogsyn med fokus på interaktion og relation som drivkraft for sproglig udvikling og som udgangspunkt for forældreinddragelse.

Med bogen i hånden bliver læseren i stand til at planlægge, udføre, dokumentere og evaluere pædagogiske processer, der fremmer mundtlig og skriftlig sprogtilegnelse hos børn, unge og voksne med særlige behov.

Hjemmesiden findes på adressen: www.dafolo.dk/sprogtilegnelse.

Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsen, især i faget Dansk, kultur og kommunikation. Herudover kan den anvendes på pædagogers efter- og videreuddannelse og som inspirationsmateriale til praktikere, der ønsker at inddrage viden om sprog i tilrettelæggelsen af hverdagen med børn, unge eller voksne, herunder sprogvejledere og dagplejepædagoger.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Læremiddel til faget 'Dansk, kultur og kommunikation' på pædagoguddannelsen. Materialet kan i uddrag også anvendes af praktiserende pædagoger og lærere i grundskolen. Bogen udmærker sig ved at have en tilhørende hjemmeside, hvor der bl.a. kan findes artikler, links og filmfrekvenser, som levendegør bogens cases, øvelser og beskrivelser (?) Gedigent læremiddel, som samler og præsenterer den tilgængelige viden inden for feltet.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Materialet er en lille genistreg, idet forfatterne tager deres egen teori alvorligt, om at sprogtilegnelse sker i interaktion og relation. (?) Jeg kan varmt anbefale bogen til alle i den beskrevne målgruppe og kunne ønske, at den blev obligatorisk pensum på pædagoguddannelsen.'
Læs hele anmeldelsen fra Dansk Audiologopædi


Om serien 'Pædagogik og udvikling'
Denne bog er en del af Dafolos serie ?Pædagogik og udvikling?. Serien består af en række grundlæggende udgivelser, der sætter fokus på centrale pædagogiske problemstillinger, teorier og forskningsmetoder.

Seriens bøger tager fat på relevante temaer som mønsterbrydning, udsatte børn, marginalisering, børns udvikling og læring, pædagogen som didaktiker samt videnskabsteori og metode i pædagogisk praksis.

Serien henvender sig til studerende og undervisere på grund-, videre- og efteruddannelser (pædagoguddannelsen, Pædagogisk Diplomuddannelse og lignende), pædagoger og ledere i daginstitutioner samt pædagogiske konsulenter.
ISBN: 
978-87-7160-246-3
Udgave (måned/år): 
01/13
Forfatter(e): Helle Iben Bylander og Trine Kjær Krogh
Pris pr. stk.: 
DKK 232,00 ekskl. moms
DKK 290,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617