Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Vanskelige forældresamtaler - gode dialoger
Anbefal
Varenr.: 6298
Vanskelige forældresamtaler - gode dialoger

Børn tilbringer stadig mere tid i institutioner som børnehave og skole. Det medfører, at ansvaret for barnets trivsel og læring i langt højere grad end tidligere er delt mellem flere forskellige socialiseringsarenaer. Det øger behovet for samarbejde og kommunikation mellem barnets forældre og de fagpersoner, som barnet møder op gennem institutions- og skolelivet.

Forskning viser, at et godt forældresamarbejde kan bidrag til at reducere problemadfærd i institution og skole, men også, at mange pædagoger og lærere mangler redskaber til at etablere og vedligeholde den nødvendige relation til forældrene - særligt, når der af den ene eller anden grund er problemer eller konflikter omkring barnet. Der kan opstå uenighed om, hvad der er barnets behov, dialogen kan være præget af ligegyldighed, aggression eller fralæggelse af ansvar, ligesom der kan være kulturelle barrierer i samarbejdet.

Vanskelige forældresamtaler - gode dialoger henvender sig til pædagoger, lærere og andre, der arbejder professionelt med børn. Den kan anvendes af den enkelte fagperson eller indgå i teamets arbejde med forældrerelationer. Bogen bygger på den nyeste forskning på området, men med det konkrete praksis- og anvendelsesperspektiv for øje. Bogen vil øge den professionelles relations- og kommunikationskompetence og give redskaber til at håndtere forældresamarbejdet - også når det er vanskeligt.

'Velskrevet bog, som giver gode og konkrete bud på, hvordan fagpersoner kan udvikle kompetencer til at kunne tackle de svære forældresamtaler.'
Læs lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Denne bog er ikke som de andre om emnet. (?) Bogen er en god blanding af viden og praktiske råd. Den illustrerer med eksempler, hvordan samarbejdet mellem forældre og professionelle kan foregå (?) Det er svært at få hænderne ned, når man har læst bogen. Endelig en bog, hvor man fornemmer en ærlig anerkendende tilgang til forældrene (?) Bogen er et arbejdsredskab for professionelle, der ønsker at have forældre som samarbejdspartnere i arbejdet med eleverne. Den indeholder mange eksempler og anvisninger på, hvordan samtalen kan lykkes (?) Bogen kan med fordel læses af lærer- og pædagogstuderende og lærere og pædagoger, der ønsker forbedret skole/hjemsamarbejde.'
Læs hele anmeldelsen fra Skole og Forældre, oktober 2010

Om serien Undervisning og læring
Undervisning og læring er en serie af udgivelser, der tematiserer forskellige dimensioner af og sammenhængen mellem undervisning og læring. Selvom vi ikke kan være sikre på, at læring automatisk følger med undervisning, så er undervisning læringens nødvendige intentionelle ramme. Der er således brug for undervisere, konsulenter, lærere, pædagoger og ledere med det nødvendige faglige, didaktiske og ledelsesmæssige overblik. Dette kræver et fokus på, hvordan vi kan synliggøre undervisnings- og læreprocesser. Synlig læring og undervisning er ifølge de førende læringsforskere John Hattie og Andreas Helmke den vigtigste faktor, når det kommer til en forbedring af elevpræstationer.

Gennem et analytisk perspektiv sætter serien fokus på, hvilke kriterier der er for god undervisning og udbytterige læringsmiljøer. Serien er:
  • Evidensbaseret: Hvad er der evidens for? Hvad ved vi, der sandsynligvis virker i undervisningen?

  • Professionsrettet: Hvad kan man gøre i praksis?


Undervisning og læring er målrettet alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne (gymnasier, handelsskoler og erhvervsskoler). Serien henvender sig således til undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse samt til lærere, pædagoger, konsulenter og ledere uanset skoleform.

Bag udgivelserne i serien er en ekstern videnskabelig redaktion og et fagfællekorps. Disse sikrer et højt fagligt niveau, relevans og læsevenlighed i forhold til målgruppen. Læs mere om den eksterne redaktion og fagfællebedømmelse på seriens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning
ISBN: 
9788772815343
Udgave (måned/år): 
08/10
Sidetal:  120
Forfatter(e): May Britt Drugli, Ragnhild Onsøien
Pris pr. stk.: 
DKK 239,20 ekskl. moms
DKK 299,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Vanskelige forældresamtaler - gode dialoger
Klasseledelse og fag - at skabe klassekultur gennem fagdidaktiske valg (inkl. hjemmeside)
Undervisningens hvordan - metoder i praksis
Perspektiver på Cooperative Learning - at samarbejde om læring
Synlig læring - for lærere
Vurdering for læring i klasserummet
Kreativitetsfremmende læringsmiljøer i skolen
Positiv psykologi i skolen (inkl. hjemmeside)
Progressiv pædagogik - former, forandringer og virkninger (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617