Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Når data kommer på bordet -  ledelse med data, der giver mening
Se bogens hjemmeside
Mød forfatteren
Anbefal
Varenr.: 7840
Når data kommer på bordet - ledelse med data, der giver mening

Hvad kan data gøre for professionelle i skolen i Danmark, når formålet er at styrke kerneopgaven og den fælles professionelle praksis? Det kan denne bog hjælpe alle, der arbejder med ledelse af skolen, med at svare på.

Bogen bidrager med aktuel forskningsviden om brugen af data i det professionelle arbejde og er bygget op omkring 10 helt centrale værktøjer, som kan fremme ledelsesarbejdet med data i skolen.

Centrale spørgsmål i bogen er:

- Hvordan vælges de data, der skal informere vejen mod de strategiske mål?
- Hvordan skaber man overblik over de mange tilgængelige data?
- Hvordan kan data i særlig grad blive værdifulde og få liv, når de indgår i skolens professionelle læringsfællesskaber?
- Hvilke kompetencer og grundlæggende tilgange skal de professionelle have for at kunne bruge data og få arbejdet med data omsat til læring og trivsel for eleverne?

Bogen henvender sig til alle, der udøver ledelse i skolen. Kernemålgruppen er ledere i skolen, men den vil også kunne læses og anvendes af såvel forvaltningsledelse og -konsulenter som af skolens ressourcepersoner og vejledere, som arbejder med udvikling af skolens vidensgrundlag. Bogen kan anvendes som en del af både skræddersyede udviklingsforløb, der i disse år mange steder i landet initieres og styres fra både forvaltninger og skoler, og i efter-/videreuddannelsesforløb. Sekundære målgrupper tæller udviklingskonsulenter og lærere.

Forfatterne er alle tilknyttet program for Ledelse og Organisatorisk Læring i forskningsafdelingen på Københavns Professionshøjskole. De har mange års erfaring med udvikling af og forskning i skoleledelse.

Omtale af bogen

'Som skoleleder rammer bogen lige ned i det behov, vi har for at kunne kvalificere arbejdet med data yderligere. Selvom der er masser af litteratur, der beskæftiger sig med brug af data i skolen, er det første gang, at jeg læser en bog, der inddrager international forskning, de politiske perspektiver, dansk skoledebat og helt lavpraktiske måder at bruge data til at løfte skolernes praksis, tilpasset en nutidig, dansk kontekst. Netop det er bogens allerstørste styrke.' - Lasse Reichstein, skoleleder, Hellerup Skole
ISBN: 
9788771606898
Udgave (måned/år): 
04/18
Sidetal:  132
Forfatter(e): Henrik Stockfleth Olsen, Hanne Marcher og Søren Buhl Hornskov
Pris pr. stk.: 
DKK 259,00 ekskl. moms
DKK 323,75 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Læringscentreret skoleledelse - tænketeknologier til forskningsinformeret skoleledelse

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617