Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Positiv adfærd og støttende læringsmiljø i skolen
Anbefal
Varenr.: 6301
Positiv adfærd og støttende læringsmiljø i skolen

Hvad kendetegner et positivt og støttende læringsmiljø i skolen?- Hvad kan man gøre for at skabe det i praksis?

Bogen opsummerer fire års forsknings- og udviklingsarbejde, som knytter sig til en skoleomfattende og helhedsorienteret indsatsmodel med fokus på at forebygge problemadfærd og fremme elevernes sociale kompetencer. I afprøvningen af modellen har forfatterne bistået skoler med at skabe et inkluderende og trygt miljø, hvor der er god plads til udvikling og læring. Forfatterne kalder modellen 'Positiv Adfærd, støttende Læringsmiljø og Samspil i skolen' - eller kort og godt PALS.

Bogen giver en indføring i, hvordan skolens læringsmiljø og sociale kultur kan forbedres. Forfatterne lægger særligt vægt på de voksnes muligheder for at påvirke elevernes færdigheder og adfærd. Forebyggelse af adfærdsproblemer og effektive tiltag over for de mest udfordrende og udsatte elever er væsentlige temaer. Med bogen får ansatte i og omkring skolen et grundlag for at arbejde proaktivt og dermed begrænse problemadfærd. Forfatterne præsenterer også konkrete værktøjer til at arbejde effektivt med baggrund i evidensbaseret faglig viden.

Anne Arnesen, Terje Ogden og Mari-Anne Sørlie arbejder ved Norsk senter for studier av problematferd og innovativ praksis (Atferdssenteret) ved Oslo Universitet. Forfatterne har meget erfaring, bred viden og stor kompetence fra praksis, forskning, specialpædagogisk arbejde og klinisk virksomhed.

Videncenterleder Lone Gregersen, Videncenter for Specialpædagogik, CVU København og Nordsjælland har skrevet introduktion til bogen, hvor hun bl.a. sætter PALS ind i en dansk pædagogisk kontekst.


'Bogen ville fungere fint, som fælles 'grundbog' i et større fælles udviklingsprojekt på alle skoler i en kommune. Jeg kan absolut anbefale bogen.'
Læs hele anmeldelsen fra magasinet Skoleledelse
ISBN: 
978-87-7281-258-8
Udgave (måned/år): 
02/08
Sidetal:  185
Forfatter(e): Anne Arnesen, Terje Ogden, Mari-Anne Sørlie
Pris pr. stk.: 
DKK 298,00 ekskl. moms
DKK 372,50 inkl. moms

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617