Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Den gode time (inkl. digitale værktøjer)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7290
Den gode time (inkl. digitale værktøjer)

Denne bog præsenterer en række konkrete ideer, værktøjer og anvisninger til, hvordan læreren i praksis kan strukturere den gode time. Værktøjerne og metoderne er funderet i den nyeste forskning og kan anvendes i alle fag og på alle klassetrin. Det er ikke tanken, at bogens ideer og værktøjer skal bruges slavisk, men læreren tilbydes inspiration og konkrete redskaber som udgangspunkt til at udvikle egen praksis.

Hvad er en god time? En god time har den ønskede effekt i forhold til elevernes læringsudbytte. Her er der forskningsmæssigt belæg for, at måden, læreren strukturerer og organiserer timen på, har afgørende betydning. Der er i bogen fokus på læreren og de redskaber til planlægning, målsætning og vurdering for læring, han eller hun kan anvende for at opnå en god struktur og organisering og derved øge kvaliteten i undervisningen.

Til bogen hører hjemmesiden www.dafolo.dk/dengode. Her kan man hente en række digitale redskaber, der kan bruges, som de er, eller tilpasses til den enkeltes undervisning.

Bogen kan læses i sin helhed fra start til slut, eller den kan bruges som en opslagsbog. Den er et bidrag til lærere og lærerstuderende, som søger viden om og konkrete værktøjer til, hvordan den gode time kan organiseres og struktureres.

Se uddrag af bogen

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Lene Skovbo Heckmann har arbejdet som lærer i flere år. I dag er hun selvstændig udviklingskonsulent i Danmark og Norge, hvor hun hovedsagelig laver større procesforløb på skoler og i kommuner.

'I bogen gennemgås konkrete forslag til, hvordan en undervisningstime kan tilrettelægges - lige fra klokken ringer, til timen er slut. Det er gode, solide forslag (?) Bogen kan således hjælpe lærerne med i det frirum, de stadig har til at skabe deres egen undervisning, at skabe læringsforløb, som passer til deres elever, deres læringssyn, temperament og engagement. Jo, jeg kan anbefale denne lille bog til inspiration og refleksion over den enkelte lærers praksis og over forholdet mellem evidensbaseret forskning og læring.'
Læs hele anmeldelsen fra 'Folkeskolen'

'Som nyuddannet finder jeg meget brugbart i denne bog, som er lige til at gå til ... Den gode time er let at gå til. Den er skrevet i et let forståeligt sprog og med indlevelse. Det gør at den er hurtig at læse - jeg læste den i en mellemtime. I en travl hverdag er det dejligt med sådanne bøger - bare engang imellem.' - Rikke Dyrhave Nissen

'Bogen er meget letlæselig, men kan også bruges som opslagsværk. En bog, der kan anbefales til undervisere men også til de lærerstuderende. Man skal tænke på, at det især i begyndelsen vil tage lang tid at implementere de forskellige værktøjer, men tiden er givet godt ud, da bogen kan danne grundlag for at man får den gode time med eleverne. Flot arbejde, som jeg glæder mig til at bruge i min undervisning.' -
Anne Marie Meller, skolebibliotekar og Ringkøbing-Skjern Kommune.

'God brugsbog for lærerstuderende, nyuddannede lærere eller lærere, som gerne vil have redskaber til at optimere gennemførelsen af en undervisningstime (?) Meget fin bog med mange gode tips til gennemførelse af 'den gode time'. Oplagt anskaffelse til skolernes samling af pædagogisk litteratur til inspiration for nyuddannede lærere eller lærere, som vil lave om på strukturer. Kan også læses af interesserede udenfor skolen.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Den gode time er en overskuelig bog, som fint kan anvendes på læreruddannelsen, ligesom lærere, der forbereder deres undervisning med fokus på aktiviteter, her kan få hjælp til at målrette deres undervisning ud fra Fælles Mål, som vi nu engang er forpligtet på. (?) Bogen rummer mange konkrete idéer og anvisninger til, hvordan læreren i praksis kan strukturere den gode time.'
Danske Kommuner, maj 2013
ISBN: 
9788772818115
Udgave (måned/år): 
01/13
Sidetal:  92
Forfatter(e): Lene Skovbo Heckmann
Pris pr. stk.: 
DKK 220,00 ekskl. moms
DKK 275,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Livet i skolen 1 - grundbog i pædagogik og lærerfaglighed
Synlig læring - for lærere
Feedback og vurdering for læring
Vurdering for læring i klasserummet
Feedback i skolen
Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring?
Den gode vurderingspraksis (inkl. hjemmeside)
De gode læringsmål (inkl. digitale redskaber)
Det gode tankesæt (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617