Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Sprogets milepæle - Hvornår skal vi være bekymrede for et barns sproglige udvikling? (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7357
Sprogets milepæle - Hvornår skal vi være bekymrede for et barns sproglige udvikling? (inkl. hjemmeside)

Mange dagplejere, sundhedsplejersker, pædagoger og børnehaveklasseledere er i tvivl om, hvad et barn sprogligt forventes at kunne på et givent alderstrin.

I denne bog præsenteres derfor en række forskningsbaserede, sproglige milepæle, der kan anvendes som målestok for at vurdere, om et barn har behov for støtte til den sproglige udvikling.

Bogen tilbyder blandt andet et redskab, der er hurtigt og præcist at anvende, når pædagoger skal tage stilling til, om der er grund til at screene et barns sprog med henblik på en egentlig sprogvurdering.

På bogens hjemmeside www.dafolo.dk/sprogetsmilepæle kan man blandt andet downloade prævurderingsredskabet og et samtaleark til forældresamtaler.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Bogen bidrager til signifikant viden om sprogtilegnelsesvanskeligheder, og herved får sprogpædagogen et betydeligt redskab i forhold til at kunne vurdere, hvilke børn der er i risikogruppe for at udvikle sproglige vanskeligheder. Bogen er en gave - et must for alle sprogpædagoger (og alle sprogansvarlige) i dagtilbud. En øget bevidsthed om sprogets milepæle i kombination med målrettede sprogindsatser bør resultere i, at langt færre børn med sproglige vanskeligheder overses! En win-win-situation.'
Læs hele anmeldelse af Susanne Stoltenborg, sprogvejleder/sprogpædagog

'Bogens forfattere giver gavmildt læseren både teori og konkrete praksisredskaber, og disse formidles på en kompetent og læsevenlig måde. (?) Bogens tema er af forfatterne formidlet på en så grundlæggende og nuanceret måde, at det virkelig giver inspiration til både det generelle og det specifikke sprogarbejde med børn fra 0 til 7 år.'
Læs hele anmeldelsen af Helle B. Brandt, master i specialpædagogik

'Præsentationen af de forskningsbaserede sproglige milepæle er velskrevet og overskuelig, og bogen er især stærk på de efterfølgende beskrivelser af indsatser til hvert sprogligt område. Dette gør bogen meget velegnet til pædagogisk praksis.'
Læs hele anmeldelsen af Malene Slott Nielsen, ph.d., adjunkt

'Denne udgivelse er et fantastisk og letanvendeligt redskab for pædagoger, dagplejere, børnehaveklasseledere samt andre, der arbejder med børns sproglige udvikling. (...) Bogen er både velskrevet, let at læse og let at anvende i det pædagogiske arbejde med børns sproglige udvikling. Det er en meget praksisorienteret udgivelse, som giver gode pejlemærker til målestok for vurdering af børns sprog samt indeholder gode skemaer til arbejdet med sprogvurderingen.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

'Jeg kan varmt anbefale Sprogets miepæle og ser det som et dialogmateriale, som talepædagogen kan bruge i kontakt med vuggestuer og børnehaver. Jeg har lidt for ofte hørt omkring sprog:' det kommer nok' 'vi ser tiden an', hvilket har efterladt forældre i en sårbar situation. Med denne bog i hånden er det klart, at der skal arbejdes med og deres forældre med rettidig omhu.' - Birgitte Franck, Audiologopædisk Forening

'Bogen er praksisnær og meget overskuelig. Jeg tænker, at den vil være et rigtig godt redskab i arbejdet med de 0-7-årige.' - Læsepædagogen, oktober 2014

'...en vældig god bog. Præcis i redegørelserne, absolut brugbar i den pædagogiske praksis og velegnet som inspiration til samarbejdet med PPR. Den er samtidig velformuleret og sprogligt letløbende. Bør finde anvendelse i den pædagogiske praksis i daginstitutionerne og i pædagoguddannelsen. Den er bestemt også velegnet i efteruddannelsen af pædagoger, fordi den er så klar og kort og præcis.' - Fra anmeldelsen i Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, nr. 5/6 2014

Serien Sprog, udvikling og læring sætter fokus på nogle vigtige problemstillinger i det spændende arbejde med børns sproglige læring og giver de voksne et godt fundament at arbejde ud fra. Serien ser på sprog ud fra flere forskellige perspektiver og indeholder såvel teoretiske som praktiske udgivelser.
ISBN: 
9788772819334
Udgave (måned/år): 
02/14
Sidetal:  140
Forfatter(e): Helle Iben Bylander og Trine Kjær Krogh
Pris pr. stk.: 
DKK 278,00 ekskl. moms
DKK 347,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Sprog i samspil - en praksisnær guide til sproglig og social læring i dagtilbuddets fællesskaber
Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (inkl. hjemmeside)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617