Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 


a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Vurdering for læring i klasserummet
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7106
Vurdering for læring i klasserummet

Vurdering FOR læring adskiller sig fra vurdering AF læring ved at være et konstruktivt og ikke mindst fremadrettet redskab for både lærere og elever til løbende at 'justere på knapperne' i undervisningen. På baggrund af tydelige mål og klare kriterier kan læreren bruge vurdering for læring til at give feedback samt tilrettelægge og differentiere undervisningen. Tilsvarende kan eleven bruge vurdering for læring til at få indsigt i og ejerskab over egen læreproces.

Bogen er opdelt i to dele: I bogens første del introducerer Trude Slemmen til vurdering for læring og den nyeste forskning på området. I bogens anden del præsenteres ti vejledende principper, som kan bruges til at implementere vurdering for læring i klasserummet. Bogen er fuld af inspirerende praksiseksempler og konkrete redskaber.

I bogen inddrager Trude Slemmen erfaringer fra Canada vedrørende målsætning, feedback og vurdering for læring. Se fx bogens kapitel 5: 'Et indblik i vurderingspraksis ved to skoler i Alberta, Canada'.

Lektor Jimmy Harder har bearbejdet bogen til dansk undervisningspraksis.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

'Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (?)' - Helle Bjerresgaard, Folkeskolen.dk

'Bogen er yderst læsevenlig - i forhold til eksempelvis en målgruppe bestående af bl.a. lærerstuderende. Det virker overbevisende, at bogen er formidlet ved eksplicit anvendelse af egne indholdsfelter. Bogens kapitler er med andre ord opbygget med et blik på de ti vejledende principper for læring (...) Velbegrundede løbende argumenter for et systematisk fokus på vurdering FOR og AF læring med velvalgte illustrative konkrete eksempler.' - Lektor i pædagogik, Michael Ahrentz, læreruddannelsen UCN

'Denne bog er meget velegnet som en naturlig del af pensum på læreruddannelsen og er desuden et godt redskab for lærere til at fremme elevernes udbytte af undervisningen. Bogens hovedpointe er, at vurdering FOR læring adskiller sig fra vurdering AF læring ved at være et læringsfremmende redskab, som løbende anvendes til at justere læringsprocessen fremadrettet og samtidig giver eleverne indblik i egen læreproces. Sagt med andre ord, så er vurderingen mere end bare prøver og test (?) Spændende pædagogisk indspark, som kan inspirere mange undervisere til at arbejde med vurdering for læring i deres daglige undervisning.'
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

Om serien Undervisning og læring
Undervisning og læring er en serie af udgivelser, der tematiserer forskellige dimensioner af og sammenhængen mellem undervisning og læring. Selvom vi ikke kan være sikre på, at læring automatisk følger med undervisning, så er undervisning læringens nødvendige intentionelle ramme. Der er således brug for undervisere, konsulenter, lærere, pædagoger og ledere med det nødvendige faglige, didaktiske og ledelsesmæssige overblik. Dette kræver et fokus på, hvordan vi kan synliggøre undervisnings- og læreprocesser. Synlig læring og undervisning er ifølge de førende læringsforskere John Hattie og Andreas Helmke den vigtigste faktor, når det kommer til en forbedring af elevpræstationer.

Gennem et analytisk perspektiv sætter serien fokus på, hvilke kriterier der er for god undervisning og udbytterige læringsmiljøer. Serien er:
  • Evidensbaseret: Hvad er der evidens for? Hvad ved vi, der sandsynligvis virker i undervisningen?

  • Professionsrettet: Hvad kan man gøre i praksis?


Undervisning og læring er målrettet alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne (gymnasier, handelsskoler og erhvervsskoler). Serien henvender sig således til undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse samt til lærere, pædagoger, konsulenter og ledere uanset skoleform.

Bag udgivelserne i serien er en ekstern videnskabelig redaktion og et fagfællekorps. Disse sikrer et højt fagligt niveau, relevans og læsevenlighed i forhold til målgruppen. Læs mere om den eksterne redaktion og fagfællebedømmelse på seriens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning
ISBN: 
9788772817170
Udgave (måned/år): 
08/12
Sidetal:  208
Forfatter(e): Trude Slemmen Wille
Pris pr. stk.: 
DKK 310,00 ekskl. moms
DKK 387,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Vanskelige forældresamtaler - gode dialoger
Klasseledelse og fag - at skabe klassekultur gennem fagdidaktiske valg (inkl. hjemmeside)
Undervisningens hvordan - metoder i praksis
Perspektiver på Cooperative Learning - at samarbejde om læring
Skolens praksis - tilgange til pædagogik, undervisning og læring
Synlig læring - for lærere
Feedback og vurdering for læring
Vurdering for læring i klasserummet
Feedback i skolen
Kreativitetsfremmende læringsmiljøer i skolen
Positiv psykologi i skolen (inkl. hjemmeside)
Progressiv pædagogik - former, forandringer og virkninger (inkl. hjemmeside)
Den gode time (inkl. digitale værktøjer)

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617