Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Styrk læringen gennem dialog - strategier der engagerer dine elever og udvikler deres læringssprog (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7651
Styrk læringen gennem dialog - strategier der engagerer dine elever og udvikler deres læringssprog (inkl. hjemmeside)
Dialog er grundlaget for læring, fordi den giver plads til, at man kan interagere med og engagere sig i viden og i andres ideer. Denne bog fokuserer på, hvordan læreren kan bruge dialog til at hjælpe elever med at opnå en dybere forståelse og et sprog for at tale om deres læring. Bogen præsenterer nogle af de bedste måder, hvorpå dialog kan bruges til at hjælpe eleverne med at bevæge sig fra at ?vide? til at ?forstå?. Det indebærer, at eleverne kan skabe forbindelse mellem begreber og viden, ideer og spørgsmål og mellem det, de tidligere har lært, og det, de lærer nu.

Styrk læringen gennem dialog præsenterer en række metoder og aktiviteter til at udvikle dialogen og argumentationssproget og til at skærpe elevernes tænkefærdigheder. Det gælder eksempelvis:

  • Dialogdetektiver
  • Mysterier 
  • Hvad passer ikke ind?
  • Lykkelinjer
  • Filosofi for børn (P4C)
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Bøgerne i Challenging Learning-serien er skrevet af James Nottingham i samarbejde med en række kollegaer. Formålet med serien er at udfordre læring og gøre læring mere udfordrende. Bøgerne formidler konkrete aktiviteter, strategier og redskaber til at udvikle eksempelvis dialog, feedback, spørgsmål og mentalitet i pædagogiske relationer. Bøgerne, der er formidlet i Nottinghams sædvanlige tankevækkende og underholdende stil, henvender sig til lærere, pædagoger og ledere.

Til serien hører hjemmesiden www.dafolo.dk/challenginglearning. Her kan man finde en række aktivitetskort, modeller og figurer fra bøgerne, så de beskrevne aktiviteter er lige til at gå til.

James Nottingham er manden bag bøgerne og fænomenet Challenging Learning. Hans store interesse ligger i at omdanne den nyeste forskning til strategier, der fungerer på bedste vis i klasserummet. Han er efterhånden velkendt for sine inspirerende konferenceoplæg og bøger i både Norden og hjemme i Storbritannien. Læs mere på www.challenginglearning.com.

'Velskrevet, inspirerende og med mange konkrete ideer til det pædagogiske arbejde, som er nemme at give sig i kast med og overføre til egen undervisningspraksis [?] Bogen anbefales til lærerbiblioteker samt lærer- og pædagogseminarierne.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter 'Når jeg læser Styrk læringen gennem dialog, er det, som om jeg endelig får opskriften på den hemmelige undervisningseliksir, der kan skabe en god debat i klassen [...] Jeg lyder måske en kende overbegejstret i min anmeldelse, men det skyldes, at bogen formår både at italesætte problemfelter i forskellige undervisningssammenhænge og komme med bud på og øvelser til at handle på det. Jeg kan varmt anbefale bogen til læreren, der ønsker mere fokus på gode dialoger i klassen.'
Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen

'Bogen præsenterer en række tiltag, der kan anvendes direkte i undervisningen af lærere (...) det er gode og anvendelige modeller samt solide og overbevisende begrundelser for, hvorfor dialog kan styrke læringen hos flere elever.' - Preben Olund Kirkegaard, docent ved UCN

'Et nøglebegreb i al undervisning er dialog: gennem dialog lærer man! Det er nærmest et mantra i al didaktisk praksis, men HVORDAN dialog? Det er ikke nok eleverne bare taler sammen ­? der skal hjælp til at få dialogen ordentlig praktiseret. Lærerne får i James Nottinghams udgivelse Styrk læringen gennem dialog konkrete ideer til at anvende nogle meget håndgribelige og praksisnære redskaber til at få dialogen ud over rampen i undervisningen - dialog styrker læringen!' - Sofia Esmann, Læreruddannelsen UC Sjælland

'Det er afgørende for en lærer at forsøge at finde ud af, hvilken mening eleven eller den studerende skaber sig. Det sker bedst i dialog, og her giver ?Styrk læringen gennem dialog? læreren eller den lærerstuderende en praktisk håndsrækning'. - Ole Løw, autoriseret psykolog og specialist & supervisor i pædagogisk psykologi.
ISBN: 
978-87-7160-392-7
Udgave (måned/år): 
09/16
Sidetal:  194
Forfatter(e): James Nottingham, Jill Nottingham og Martin Renton
Pris pr. stk.: 
DKK 550,00 ekskl. moms
DKK 687,50 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Styrk læringen gennem feedback - sådan opnår du den rette feedback hver gang
Styrk læringen gennem dialog - strategier der engagerer dine elever og udvikler deres læringssprog (inkl. hjemmeside) (E-bog, epub)
Styrk læringen gennem feedback - sådan opnår du den rette feedback hver gang (E-bog, epub)
Læringsudfordringen - sådan guider du eleverne gennem 'pitten'

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


Læreplans_125x150 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617