Dafolo gør det enkelt
StartsideKunde log onNy online kundeForfatterprofiler
 

a_gray.gif Tryksager og blanketter



a_gray.gif Dafolo bøger


 

a_gray.gif Andre forlag 

 

 

 

Vis indkøbskurv

Genveje

 a_gray.gif Folkeskolen
 a_gray.gif Erhvervsskole / Gymnasier
 a_gray.gif Pædagoguddannelsen
 a_gray.gif Læreruddannelsen
 a_gray.gif Daginstitution & dagpleje
 a_gray.gif Konferencer

 

Lagerstatus

Lagerføres 

Varen er på lager

 

Lav beholdning 

Få varer på lager

 

Lagerføres ikke Varen kan forudbestilles

 

 

    

 

 
Nyhed
Styrken ved professionel læring (inkl. hjemmeside)
Se bogens hjemmeside
Anbefal
Varenr.: 7482
Styrken ved professionel læring (inkl. hjemmeside)
Kompetenceudvikling af lærere beskrives ofte som nøglen til skoleforbedring, men lever sjældent op til sit løfte. I denne bog præsenterer den anerkendte newzealandske uddannelsesforsker Helen Timperley en researchbaseret tilgang til professionel læring, der understøtter læreres egen læringsproces og dermed resulterer i forbedringer i elevernes læring. Kernen i dette forbedringsarbejde er en cyklisk og vidensopbyggende undersøgelsesmodel, der skal hjælpe skoleledere med at igangsætte en effektiv kompetence-udvikling. Modellen har eleverne som referencepunkter og er udviklet ud fra research og evidens om, hvordan man lærer bedst, og hvad det vil sige at arbejde professionelt med dette.

Modellen består af fem dimensioner med fokus på følgende områder:



  1. Hvilke kundskaber og færdigheder har eleverne brug for, hvis de skal nå de fastsatte resultater? 
  2. Hvilke kundskaber og færdigheder har man som lærer brug for, hvis de skal imødekomme elevernes behov? 
  3. Hvordan kan man som leder udvikle den professionelle viden og skærpe de professionelle færdigheder? 
  4. Hvordan kan eleverne engageres i nye læringsprocesser? 
  5. Hvilken effekt har de forandrede indsatser haft for de ønskede resultater?

Timperleys model kan anvendes i alle dele af uddannelsessystemet. Udgangspunktet er at identificere de mål for læring, trivsel og udvikling, eleverne skal nå, og dernæst sætte fokus på, hvilke kundskaber og færdigheder lærerne skal have. Bogen retter sig mod skoleledelsen, hvis opgave er at understøtte undervisernes professionelle læring, og mod ledere og konsulenter på forvaltningsniveau, der har til opgave at styrke de professionelle læringsfællesskaber på tværs af de enkelte skoler.

Hvert kapitel identificerer tre praksisser, der er centrale for, at arbejdet med den professionelle læring lykkes. Ligeledes præsenteres en række cases og praktiske anvisninger, der illustrerer, hvordan man kan arbejde med den cykliske undersøgelsesmodel på alle niveauer i uddannelsessystemet og derigennem styrke den professionelle læring.

Omtale af bogen

'Bogen er relevant for alle, som er involveret i aktiviteter, der har til hensigt at fremme læreres professionelle læring. Den er skrevet i et tilgængeligt sprog, så de fleste vil kunne læse den uden særlige forudsætninger' - Thomas Rohde Skovmand Albrechtsen, docent, UC Syd, Udvikling og forskning Campus Haderslev

Meget interessant og tankevækkende udgivelse for skoleledere, der vil udvikle elevernes læringsprogression ved at understøtte undervisernes professionelle læring ? en meget væsentlig udgivelse, der kan få lige så stor betydning for skolelederes tankesæt, som Hatties tanker om synlig læring har haft for undervisningen i grundskolen. - Dansk BiblioteksCenter
ISBN: 
978-87-7160-189-3
Udgave (måned/år): 
02/18
Sidetal:  163
Forfatter(e): Helen Timperley
Pris pr. stk.: 
DKK 300,00 ekskl. moms
DKK 375,00 inkl. moms
Relaterede varer der måske vil interessere dig:
Ledere af læring - hvordan ledere i forvaltning, skole og klasseværelse fremmer elevernes læring
Elevcentreret skoleledelse
Opløftende ledelse - hvordan organisationer, teams og samfund kan forbedre deres præstationsniveau
Datainformeret ledelse
Den kritiske leder

 

 Annette Prehn banner dafolo-online.dk 


 

Kundeservice-dafolo-online

   

Telefon 9620 6666

 

Spørgsmål til Dafolos
online butik?


Salgs- og leveringsbetingelser


Returseddel

Persondatapolitik

Tlf. 9620 6666

Dafolo A/S · Suderbovej 24 · 9900 Frederikshavn | Havnegade 39 · 1058 København K. | Vesterballevej 5 · 7000 Fredericia | Tlf. 9620 6666 | CVR: 61966617